روش های کسب درآمد از متاورس

برای دیدن آموزش NFT از صفر تا کسب درآمد کلیک کنید

برای سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از متاورس روش‌های متنوعی وجود دارد. در آینده‌ای نزدیک، دنیای متاورس دارای شرایط پیچیده زندگی و سرشار از فرصت‌های شغلی رسمی و غیررسمی خواهد بود. با این وجود، هنوز راه درازی در پیش است!

روش های کسب درآمد از متاورس

با در نظر داشتن این نکته که آینده وابسته به تکنولوژی است، نمی‌توان نسبت به احتمال رشد این حیطه بی‌تفاوت بود. در این مقاله، مطالبی در مورد راه‌ و روش‌های کسب درآمد از متاورس بیان شده است، تا آخر مقاله با ما همراه باشید. همچنین شما می‌توانید برای شرکت در دوره NFT که شامل ترید، ساخت، نحوه خرید و فروش، مینت و… می‌شود کلیک کنید.

متاورس چیست؟

متاورس (Metaverse) نسل آینده اینترنت و شامل فناوری‌هایی مثل هوش مصنوعی، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و… است. آخرین نسخه متاورس قرار است جهان بزرگ را به هم متصل‌ کند، لذا در این حالت، اشخاص می‌توانند آواتارها و دارایی‌هایشان را بین متاورس‌ها منتقل کرده و همانند سفر در دنیای واقعی، به شهرها و جا‌های مختلف نقل مکان کنند.

متاورس چیست؟
متاورس چیست؟

البته با این‌که دنیاهای متاورسی در حال حاضر جدا و منفرد هستند، اما در آینده، داشتن یک‌پارچگی و اتصال بین آن‌ها پیش‌بینی می‌شود. با این وجود، در این مراحل ابتدایی و در حال حاضر، تنها تعداد بسیار کمی متاورس بدوی در دسترس داریم که تمام آن‌ها نیز از هم جدا هستند. بیش‌تر این جوامع نیز بازی‌های آنلاین چند نفره (MMO) با گرافیک‌های نسبتا ساده را به نمایش گذاشته‌اند.

کسب درآمد از متاورس چگونه است؟

متاورس دنیای جدیدی است که توسط فناوری بلاک‌چین ایجاد شده است و می‌تواند به عنوان یکی از منابع خوب برای کسب درآمد و حتی سرمایه‌گذاری شناخته شود. این دنیای جدید، پتانسیل‌های بسیاری برای کسب درآمد از متاورس را عرضه می کند. برای این‌که بتوانید در دنیای متاورس درآمد کسب کنید، مهم نیست چه شغلی دارید یا به چه کاری مشغول هستید؛ متاورس دنیاییست که فرصت‌های مختلف کسب درآمد را برای تمامی اشخاص فراهم می‌کند و حتی می‌توانید در چنین دنیایی به عنوان اینفلوئنسر نیز کار کنید. همچنین می‌توانید برای درک عمیق‌تر از اینکه ان اف تی چیست کلیک کنید.

کاربردهای متاورس

با بیان کاربردهای متاورس، ممکن است راهی برای کسب درآمد به ذهن‌تان برسد که تا به‌حال به فکر کسی نرسیده است. متاورس با این‌که هم‌چنان یک دنیای جدید به شمار می‌رود، اما کاربردهای بسیاری برای اشخاص داشته است. می دانیم که یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی، سلامت است. متاورس با دارا بودن امکانات فراوان، می‌تواند در بخش پزشکی و سلامتی کاربرد موثری داشته باشد.

ویزیت و گفت‌وگو با پزشکان متخصص یا بررسی علائم حیاتی به وسیله تجهیزات پیشرفته، می‌تواند در حفظ سلامتی افراد نقش بالایی داشته باشند. یکی دیگر از کاربردهای متاورس در بخش آموزش  عصر حاضر است، در زمان کرونا شاهد بودیم که بیشتر دانش‌آموزان و دانشجویان نمی‌توانستند به خوبی با آموزش مجازی ارتباط داشته باشند؛ لذا کیفیت آموزش در این مدت تا حد زیادی کاهش پیدا کرد.

حال تصور کنید به‌جای رفتن به بیرون و وارد کلاس درس شدن، در منزل بنشینید و در  کلاس‌های خود حضور فعال داشته باشید. صحبت کردن رودررو و ارتباط با اساتید و دانشجویان می‌تواند تجربه کاملی از کلاس‌های درس واقعی را برای شما  ایجاد کند. متاورس همچنین در بخش اقتصاد انفرادی و اجتماعی نیز موثر است، چگونه؟!

در دوره کرونا، بخش گردشگری و توریسم در تمام دنیا با افت بسیار زیادی روبه‌رو شد. در چنین مواقعی می‌توان توسط متاورس و سایر تجهیزات آن، بخش گردشگری را نیز سامان داد. کره جنوبی از اولین کشورهایی است که به منظور این امر، وارد دنیای متاورس شده است.

کاربردهای متاورس
کاربردهای متاورس

هدف اصلی کره جنوبی از ورود به دنیای متاورس، توسعه گردشگری از این شیوه بوده است و می‌خواهد هزینه‌های گردشگری را از طریق آن تا حد زیادی کاهش دهد. مردم می‌توانند به کمک استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی، با کمترین هزینه و با امنیت بیشتر، از مکان‌های مورد دل‌خواه خود بازدید کنند. موارد بیان شده تنها موارد بسیار اندکی از کاربردهای دنیای متاورس است.

راه های کسب درآمد از متاورس چیست؟

همان‌طور که اشاره شد متاورس تاثیرات زیادی در تمام جوانب زندگی بشر عصر حاضر گذاشته است. در زیر به روش‌های کسب درآمد از متاورس می‌پردازیم که یکی از جنبه‌های مهم زندگی افراد است.

  • اجاره دادن ملک به صورت مجازی؛ توسعه‌دهندگان متاورس اکثر زمین‌های مجازی خود را به صورت یک فضای خالی به سایر کاربران می فروشند؛ این بدان معنا است که افراد خلاق فضای مجازی ایده مناسبی برای ساخت هر چیزی هم‌چون هتل، نمایشگاه هنری، سالن سینما یا حتی باشگاه ورزشی دارند.

دغدغه این مالکان مجازی این است که چه چیزی بسازند تا بتوانند کاربران را جذب کنند و از این عرصه درآمد کسب کنند. خرید زمین در متاورس می‌تواند یک نوع سرمایه‌گذاری و یکی از راه‌های کسب درآمد باشد که ارزش آن با گذشت زمان بیشتر می‌شود.

  • تبلیغات و ایجاد فضای رقابتی؛ در دنیای مجازی می‌توانید مانند دنیای واقعی هر فعالیتی را انجام دهید. هم‌چنین در این عصر، امکانات بسیاری برای ارتباط کاربران با یکدیگر فراهم است. هم‌اکنون، هزینه تبلیغات داخل بازی به یک صنعت چند میلیارد دلاری تبدیل شده است. به جز این مورد ، محیط‌های بازی آنلاین و حتی فروشگاه‌های خرید مجازی، مکان‌های اجتماعی اولیه برای جوانان هستند.

در این فضا افراد با هم ملاقات، صحبت و همکاری می‌کنند و وقت می‌گذرانند. دنیای مجازی متاورس و شبکه‌های اجتماعی امروزی در آینده به یک کانال بازاریابی عظیم تبدیل خواهند شد؛ زیرا توسعه‌دهندگان متاورس همیشه تمام تلاش خود را برای ایجاد خاص‌ترین، جذاب‌ترین و با ارزش‌ترین فضای مجازی به کار می‌برند.

روش کسب درآمد از متاورس در این بخش کاملاً آسان است. فقط کافی است نماد شرکت خود یا هر شرکت دیگری را داخل ملکی که در متاورس دارید، نصب کنید بابت این کار پول زیادی از شرکت مورد نظر دریافت می‌کنید.

همین‌طور می‌توانید به جای بنر، از کلید پخش برنامه یوتیوب استفاده کنید و اگر در بخش‌های شلوغ بازی زمین دارید، می‌توانید کانال یوتیوب خودتان یا سایر افراد را تبلیغ کنید. شیوه دیگر نیز تبلیغ سایر شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و تیک‌تاک است.

  • سرمایه‌گذاری برای پروتکل‌های فناوری اصلی؛ متاورس فرصتی عالی برای کسب و کار شناخته شده است. هم اکنون، بیشتر سوئیچ‌های متا بر روی شبکه اتریومساخته می‌شوند که افزایش قیمت و اتریوم بر روی آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

در حقیقت پروتکل‌های بلاک‌چین که با هدف حل مشکلات و کاهش هزینه‌ها برای اتریوم هستند، روشی موثر برای رشد متاورس هستند. سرمایه‌گذاری روی پروتکل‌های فناوری اصلی یکی از روش‌های بسیار کاربردی برای کسب درآمد از متاورس است.

  • رفتن به سمت دنیای بازی؛ امروزه بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین (NFT) شیوه جدید و کسب سود در بازی را اجرا کرده‌اند. اصول اصلی این بازی‌ها بر پایه متاورس به این صورت است که گیمرها صاحب دارایی‌های درون بازی خود هستند که اوضاع را کنترل می‌کنند و می‌توانند آن‌ها را با پول واقعی مبادله کنند؛

 به عنوان مثال هزاران فیلیپینی که داخل یک بازی در حیطه متاورس شده بودند، توانستند با پرورش حیوانات خانگی دیجیتالی به نام Axies، آن‌ها را به شکل آنلاین معامله کنند و بیش‌تر از شغل واقعی خود به درآمد برسند.

  • خرید و فروش ارزهای متاورسی؛ خریدوفروش ارزهای متاورسی یکی از ایمن‌ترین و آسان‌ترین شیوه‌ها برای کسب درآمد از متاورس است. در حقیقت لازم نیست برای کسب درآمد از متاورس هزینه زیادی کنید و حتماً داخل آن ملک بخرید؛ برای مثال ارز حاکمیتی متاورس دیسنترالند، مانا است و شما به کمک استفاده از مانا می‌توانید خریدوفروش‌های خود را بر روی این متاورس انجام دهید.

اگر مبلغ کافی برای خرید زمین در متاورس را ندارید، می‌توانید توکن‌های مرتبط به متاورس موردنظر را خریداری کنید. اگر بر این باور هستید که متاورس آینده روشنی دارد، ولی نمی‌خواهید سرمایه زیادی را برای خرید زمین مجازی هزینه کنید بهترین شیوه خرید ارزهای متاورسی است. با این روش تا زمانی که متاورس انتخابی شما، کارکرد خوبی داشته باشد ارزش ارز مرتبط به آن نیز رشد خواهد داشت.

راه های کسب درآمد از متاورس چیست؟
راه های کسب درآمد از متاورس چیست؟
  • خرید و فروش NFT؛ خرید NFT و دنیای آن درحال‌حاضر از محبوبیت بالایی برخوردار است و اگر فقط یک‌بار واژه NFT art را داخل گوگل سرچ کنید، حداقل یک خبر درباره این مورد می‌خوانید که یک اثر NFT با قیمت بسیار بالایی فروخته شده است؛

برای نمونه چندین سال پیش شخصی یک NFT را که به شکل یک گوریل بود، با قیمت کمتر از ۵۰ دلار خریداری کرد و به تازگی به قیمت بیشتر ۱.۸ میلیون دلار فروخت. در این روش کسب درآمد از متاورس باید آثار هنری مختلف را خریداری کرده و آن را داخل نمایشگاه‌های متاورسی به نمایش بگذارید تا بتوانید با قیمت بیشتری بفروشید.

  • اجاره املاک؛ همانند دنیای واقعی که می‌توانید در آن دارایی‌های خود را به دیگران اجاره دهید، در متاورس نیز می‌توانید زمینی را که دارید یا قسمت‌هایی از ملک خودتان را به دیگران اجاره دهید. گاهی اوقات ممکن است یک قطعه زمین خریداری شده در متاورس داشته باشید، اما وقت کافی نداشته باشید یا نمی‌دانید که باید چه کاری با آن انجام دهید؛

در این موارد می‌توانید آن را به سایر افراد اجاره دهید. البته اگر می‌خواهید داخل متاورس، بازار مختص خود را داشته باشید این روش بهترین راه‌کار برای شروع خواهد بود؛ زیرا خرید زمین مجازی بسیار هزینه‌بر است.

آینده فناوری متاورس

پرداختن به زوایای دنیای مجازی مبحث مهمی است و اشخاص را به این فکر وا می دارد که اگر جهانی به جز دنیای واقعی وجود داشت، چه می‌شد! اگرچه این همه‌گیری و اپیدمی ما را با شرایطی آشنا کرده است که فناوری متاورس می‌تواند مانند آن باشد، اما افراد جامعه هنوز از عصر دیستوپیایی که در راه است شناختی ندارند.

دنیای تعاملات غیر فیزیکی، ارتباطات مجازی و اقتصاد مجازی به شکلی خواهد بود که نوع ارتباطات اجتماعی را در جهان واقعی از بین می‌برد. با گذر زمان کسب درآمد از متاورس برای همگان شناخته خواهد شد و تنها در این حیطه سرمایه‌گذاری می‌کنند.

جمع‌بندی

 در این مقاله به بررسی مفهوم روش‌های کسب درآمد از متاورس پرداختیم. اولین و مهم‌ترین اصل لازم برای کسب درآمد از متاورس، داشتن علم کافی از حیطه‌های مختلف بلاک‌چین است. بدون داشتن اطلاعات کافی درمورد نحوه کارکرد بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال، نمی‌توانید در مسیر  درآمدزایی به موفقیت برسید. پس از این که به اطلاعات اولیه از این دنیای جدید رسیدید، حال زمان ورود به دنیای بلاک‌چین و متاورس است. پیشنهاد می‌شود برای کسب اطلاعات بیش‌تر در این زمینه، به سایت نیموگری که یکی از بهترین سایت‌های آموزشی ارز دیجیتال و nft است، وارد شوید و برای اطلاع از نحوه ثبت‌نام و شرکت در دوره‌های آموزشی با کارشناس‌های این سایت تماس بگیرید.

سوالات متداول درباره کسب درآمد از متاورس

  • آیا می‌توان بدون خرید کردن زمین در متاورس به کسب درآمد رسید؟

کسب درآمد از متاورس، به خرید و داشتن توکن مرتبط نیست. شما می‌توانید بدون فعالیت در متاورس‌های مختلف، به کسب درآمد از آن‌ها بپردازید؛ برای مثال یکی از ایده‌ها و راه‌کارها، می‌تواند ساخت تجهیزات موردنیاز مثل عینک در واقعیت مجازی باشد.

  • برترین متاورس‌ها برای کسب درآمد کدامند؟

از بین پلتفرم‌های مختلف متاورسی، پلتفرم سندباکس و دیسنترالند جزو شناخته‌ترین و برترین متاورس‌های دنیا هستند که قابلیت‌های مخلتفی را برای کسب درآمد در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند.

  • درآمد متاورس چه میزان است؟

روشی که برای کسب درآمد از متاورس انتخاب می‌کنید، مشخص‌کننده مقدار کسب درآمد شما خواهد بود. دامنه این درآمد می‌تواند  منفی تا میلیون‌ها دلار سود را شامل شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اونایی که این صفحه رو دیدن معمولا از صفحه های زیرم دیدن کردن حالا خود دانی

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید