متاورس در کشاورزی

برای دیدن آموزش NFT از صفر تا کسب درآمد کلیک کنید

با پیشرفت متاورس در چند دهه اخیر صنایع بسیاری از آن استفاده کرده‌اند. یکی از صنایعی که از متاورس استفاده می‌کند، صنعت کشاورزی است. متاورس در کشاورزی یک تکنولوژی مدرن است که از ترکیب و ادغام یک تکنولوژی جدید و پیشرفته و یک صنعت بسیار کهن و قدیمی ایجاد شده است.

متاورس در کشاورزی

در نتیجه، ادغام این دو می‌تواند بسیار کارامد باشد. از تکنولوژی‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به شکل ترکیبی استفاده‌هایی در صنعت کشاورزی می‌شود. در این مقاله به بررسی کاربرد‌ها و عملکرد متاورس در کشاورزی می‌پردازیم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

متاورس چه تأثیری در بخش کشاورزی دارد؟

از زمان پیدایش اینترنت در اوایل دهه ۱۹۷۰، این پدیده تأثیر بسیار چشم‌گیری در زندگی انسان‌ها داشته و باعث پیشرفت و توسعه در بخش‌های مختلف زندگی شده است. هم‌اکنون، حدود ۶۰ درصد از جمعیت کل جهان به عنوان کاربران فعال اینترنت هستند و هرروز از این تکنولوژی استفاده می‌کنند. به‌بیان دیگر، می‌توان گفت در حال حاضر پیشرفت اینترنت و تکنولوژی به حدی توسعه‌یافته است که شامل متاورس نیز می‌شود. دنیای متاورس را می‌توان به عنوان صعود نسل جدید اینترنت در نظر داشت که در بسیاری از زمینه‌های زندگی ما تأثیر قابل‌توجهی دارد.

این مفهوم، ظرفیت بالایی برای اثرگذاری بسیار در بخش کشاورزی دارد و می‌تواند آن را به شکل دقیق، هوشمند، ثابت، تولیدکننده، سودده و ایمن در نظر بگیرد و در دسترس عموم قرار دهد. متاورس در بخش کشاورزی امروزه به یک مبحث جذاب تبدیل شده است، در حقیقت ترکیب یک صنعت بسیار کهن با یک فناوری جدید و مدرن، سودهای بسیاری را برای اقتصاد و کشاورزی فراهم کرده است.

متاورس چه تأثیری در بخش کشاورزی دارد؟
متاورس چه تأثیری در بخش کشاورزی دارد؟

متاوری در کشاورزی از داده‌های واقعی استفاده می‌کند و به همتا‌سازی و بررسی عناوین مختلف می‌پردازد. با استفاده از این داده‌ها، ساختمان و سیستم‌های مرتبط به محصولات گیاهی و حیوانات همانند‌سازی می‌شوند. یک نکته جالب در مورد حیوانات، این است که موجوداتی  توسط این فناوری ساخته می‌شوند، بسیار مشابه حیوانات واقعی هستند و حتی رفتار آن‌ها نیز قابل تکرار است.

ویژگی های متاورس در کشاورزی

با کمک و نقش موثر متاورس در صنعت کشاورزی، نوآوری و تولید در این عرصه آسان شده است؛ به‌عنوان مثال نوآوری تجهیزات باعث کاهش هزینه‌ تولیدات شده و تجارت‌ها به شکل مجازی و الکترونیکی انجام می‌شود. خوب است بدانید یکی از جالب‌ترین مواردی که این روزها به کمک متاورس در کشاورزی مشاهده می‌شود، همانندسازی کردن عملکرد آفات است.

با این همانندسازی، امکان شناسایی، کنترل آفات و بیماری‌ها به‌وجود می‌آید و گیاهان در فضای مناسب‌تری رشد می‌کنند. از دیگر مواردی که با هدف بهبود روند رشد گیاهان از طریق متخصصان به انجام می‌رسد، ساخت یک فضای مجازی است. در حقیقت، یک فضای مجازی به خاطر تجسم نمودن رشد گیاه و همانندسازی آن گسترش پیدا می‌کند و پرورش مزرعه از  جوانب مختلف شناسایی می‌شود.

در نظر داشته باشید که برخی اوقات امکان بررسی تمامی داده‌ها به شکل تجربی و فیزیکی ممکن نیست. با وجود متاورس در کشاورزی، امکان بازدید و بررسی مزرعه‌ها به صورت لحظه‌ای به وجود می‌آید از سوی دیگر، می‌توان پارامتر‌های مختلف یک مزرعه را با استفاده از متاورس بررسی کرد و کمک فراوانی به‌بهبود موارد گوناگون با هدف رشد و برداشت بهتر محصولات کرد. همچنین شما می‌توانید برای شرکت در دوره آموزش ساخت NFT که شامل ترید، ساخت، نحوه خرید و فروش، مینت و… می‌شود کلیک کنید.

کاربردهای متاورس در کشاورزی کدامند؟

برخی از مهم‌ترین کاربردهای متاورس در  کشاورزی شامل موارد زیر است.

  • تجارت آنلاین و الکترونیکی روستایی؛ با ادغام واقعیت مجازی و تجارت الکترونیکی سنتی در روستاها مشکل عدم ارتباط به شکل موثر در بین افراد تولیدکننده و مصرف‌کنندگان تا حدودی برطرف خواهد شد. به‌کمک این فناوری تولیدکنندگان و افراد مصرف‌کننده درک بهتری از  وضعیت منابع مرتبط با محصولات کشاورزی خواهند داشت. این امر باعث می‌شود تا هزینه‌های کسب اطلاعات در مورد کیفیت محصولات کشاورزی تا حدودی کاهش یابد و سبب افزایش تجربه کاربران می‌شود. در نتیجه استفاده از این تکنولوژی در کشاورزی به همراهی و افزایش تجارب آن‌ها کمک خواهد کرد.
  • کاهش هزینه تولیدات؛ از دیگر کاربردهای متاورس و واقعیت مجازی درکشاورزی، کاهش هزینه تولیدات محصول است. با ادغام این تکنولوژی و کشاورزی هزینه‌های منابع انسانی و نیز سایر هزینه‌های تولید کاهش یافته است. استفاده از واقعیت مجازی به کم کردن روند نوآوری و تولید کمک بسیاری خواهد کرد.
  • همانندسازی کردن عملکرد آفات؛ به کمک تکنولوژی واقعیت مجازی و متاورس در کشاوزی امکان همانندسازی کردن عملکرد آفات وجود دارد و به مشخص کردن روش‌ها و تعیین زمان مناسب سم‌پاشی کمک خواهد کرد. در این روش کشاورز به مهارت‌های جدید نیازی نخواهد داشت و فقط نیاز به مشاهده کامل تجهیزات و بررسی و کسب داده‌های باکیفیت دارد.
کاربردهای متاورس در کشاورزی کدامند؟
کاربردهای متاورس در کشاورزی کدامند؟
  • فضای آنلاین برای تجسم رشد گیاه؛ عامل دیگر در این مورد استفاده از یک فضای آنلاین برای تجسم رشد گیاه است. در این شیوه، کل مراحل رشد یک گیاه در فضای مجازی همانندسازی خواهد شد. این روش کاربردی می‌تواند میزان زیادی از اطلاعات مرتبط به رشد گیاه را در مدت زمان کمی جمع‌آوری کند. در نتیجه مشکلات جمع‌آوری داده در کشاورزی سنتی را حل خواهد کرد و باعث تولید به شیوه هوشمند خواهد شد.
  • همانندسازی و پرورش مزرعه؛ به کمک داده‌های واقعی که از قبل به دست آمده است، متاورس در کشاورزی می‌تواند ساختمان، بافت و سیستم کلی مرتبط به حیوانات را در یک محیط همانندسازی کند. این حیوانات مجازی بسیار شبیه به حیوانات واقعی هستند و می‌توانند از آن‌ها تقلید کنند. انتخاب کردن نژاد، رفع نیازهای تغذیه و همانندسازی فضایی که حیوانات در آن زندگی می‌کنند، یکی از مهم‌ترین عوامل استفاده از این تکنولوژی است.

متاورس در کشاورزی از چه فناوری هایی استفاده می کند؟

فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به کمک متاورس در  کشاورزی استفاده می‌شود. واقعیت مجازی یک نوع شبیه‌سازی است که در محیط سه بعدی اتفاق می‌افتد. این تکنولوژی به کمک همانند‌سازی حس‌های پنج‌گانه انسان، تجربه‌ای مطابق با واقعیت را برای اشخاص ایجاد می‌کند.

با استفاده از واقعیت مجازی، تجربه‌ای بدون کم و کاست محیا می‌شود. از سوی دیگر، واقعیت افزوده به بررسی موقعیت و مکان می‌پردازد و می‌تواند شکل‌های جدیدی ایجاد کند. به بیان دیگر، به کمک واقعیت افزوده دنیای مجازی و دنیای واقعی با یکدیگر ادغام می‌شوند. این تکنولوژی می‌تواند به ادغام دو دنیا و ایجاد تجارب جدید و موثر در کشاورزی کمک کند.

مثال هایی از متاورس در دنیای واقعی

در ارتباط با کاربردها و استفاده‌ متاورس در کشاورزی مطالبی را بیان کردیم در دنیای واقعی یکی از بهترین مثال‌ها، تکنولوژی واقعیت مجازی است. این فناوری هم‌اکنون در حیطه سرگرمی و هنر جایگاه ویژه ای دارد. همین‌طور، شرکت Harbin Aiweier مدتی قبل کل مراحل کاشت و برداشت محصول را مشخص کرد. جالب است بدانید در شهر مسکو از هدست‌های واقعیت مجازی برای انجام آزمونی روی گاوها استفاده شده است.

مثال هایی از متاورس در دنیای واقعی
مثال هایی از متاورس در دنیای واقعی

در حقیقت، محققین سعی داشتند تا با درست کردن یک تجربه‌ واقعیت مجازی برای گاو‌ها، میزان شیردهی آن‌ها را زیاد کنند. با نشان دادن یک تصویر آشنا و مناسب به گاوها، به کم کردن اضطراب آن‌ها کمک کردند و کیفیت شیر گاوها بهتر شد. پیش‌بینی می‌شود در آینده پیشرفت‌های بسیاری در متاورس داشته باشیم. باید دید در آینده متاورس در کشاورزی، دامداری و سایر صنعت‌های مشابه چه اثری می‌گذارد و چگونه زندگی انسان‌ها را تحت‌‌تاثیر خود قرار می‌دهد.

جمع بندی

فناوری‌های جدید در حال ورود به تمام جنبه‌های فعالیت‌های انسانی همچون کشاورزی هستند و به‌طور چشم‌گیری  بر کمیت و کیفیت تولیدات کشاورزی تأثیرگذار خواهند بود. متاورس در کشاورزی را می‌توان به عنوان تلاشی برای افزایش عملکرد نتایج کشاورزی، افزایش دقت و توجه انجام کار، تخیل، نوآوری، رقابتی‌تر کردن تولید، کاهش هزینه‌های تولید، افزایش کارایی، پردازش هوشمند، ارزیابی حجم بسیاری از داده‌های متنوع با ماهیت مختلف، کاهش اثر زیست‌محیطی با استفاده از داده‌های مرتبط آواتارسازی به تغییرات زمانی و مکانی محصولات کشاورزی، واقعیت افزوده و مجازی و سایر زمینه‌هایی که باعث نوسازی ساختار آینده کشاورزی می‌شود، توصیف کرد.

پیشنهاد می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر در  مورد این مبحث، به سایت نیموگری که یکی از بهترین سایت‌های آموزشی در زمینه ارزهای دیجیتال است، سر بزنید و با تماس با کارشناسان این سایت از نحوه ثبت‌نام و چگونگی شرکت در کلاس‌ها مطلع شوید.

سوالات متداول درباره متاورس در کشاورزی

  • کاربردهای متاورس در کشاورزی چیست؟

تجارت آنلاین و الکترونیکی، کاهش هزینه تولیدات، شبیه‌سازی کردن فعالیت آفات و موارد دیگر از کاربردهای متاورس در کشاورزی است.

  • فناوری‌های استفاده شده در متاورس صنعت کشاورزی کدامند؟

از فناوری‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در این صنعت استفاده می‌شود.

  • چه وسایلی در صنعت متاورس لازم است؟

تجهیزاتی مانند هدست‌های مجازی و عینک متاورس از وسایل لازم در صنعت متاورس هستند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید