برای دیدن آموزش NFT از صفر تا کسب درآمد کلیک کنید

اگر خرید زمین در متاورس برایتان موضوعی غیرقابل باور است، پس هنوز با قابلیت‌های متاورس آشنا نشده‌اید! برای درک بهتر زمین‌های متاورس، مکانی را تصور کنید فراتر از محدودیت‌های دنیای واقعی؛ زیرا املاک دیجیتال متاورس نیازی به تعمیر شیر‌آلات خراب یا تعویض درب‌های قدیمی ندارند. املاک متاورس بسته به اینکه می‌خواهید با آن‌ها چه کاری انجام دهید به دانش کریپتو، NFT و گاهی مقداری کدگذاری نیاز دارند. از این زمین‌ها می‌توان برای میزبانی رویدادها، تبلیغات، بازی یا فروش کالای خود استفاده کرد.

خرید زمین در متاورس

اگر فکر می‌کنید چگونه می‌توان با خرید زمین در متاورس به کسب درآمد رسید، خرید املاک مجازی می‌تواند گزینه خوبی برای شروع تحقیقات شما باشد. مطالعات اخیر نشان داد که انتظار می‌رود بازار املاک متاورس از هم‌اکنون تا سال 2028 با نرخ سالانه 31 درصد رشد کند. گری اسکیل (Grayscale)، مشاور سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال پیش‌بینی می‌کند که زمین دیجیتال ممکن است خیلی زود به یک تجارت یک تریلیون دلاری برسد.

نگاهی به املاک متاورس

یکی از دارایی‌های دیجیتالی که افراد می‌توانند در متاورس خرید و فروش کنند، املاک و مستغلات است. زمین متاورس که می‌توانیم آن را توکن غیرقابل تعویض (NFT) نیز بنامیم، یک فضای دیجیتال قابل خرید در پروژه متاورس است که به راحتی می‌توان اصالت و مالکیت آنها را اثبات کرد. توکن غیر قابل تعویض (NFT) یک دارایی دیجیتالی است که بر روی فناوری بلاک‌چین میزبانی می‌شود و می‌توان آن را به صورت آنلاین خرید و فروش کرد. هر توکن مدرکی بر مالکیت یک دارایی (چه دیجیتال یا فیزیکی) است. توکن‌ها با توجه به شناسه‌های منحصربه‌فرد موجود در فراداده قرارداد هوشمند، منحصربه‌فرد و تغییرناپذیر هستند. همچنین شما می‌توانید برای شرکت در دوره آموزش ساخت NFT که شامل ترید، ساخت، نحوه خرید و فروش، مینت و… می‌شود کلیک کنید.

هنگامی که شخصی قطعه‌ای از زمین متاورس را خریداری می‌کند، شبکه بلاک‌چین پلتفرم متاورس، تراکنش و انتقال مالکیت را تأیید می‌کند. پس از دریافت NFT زمین متاورس، فضای پروژه یک تجربه کاوش مجازی سه‌بعدی را به مالک و بازدیدکننده‌ها ارائه می‌دهد. مالک می‌تواند زمین را برای فروش یا اجاره بگذارد یا به توسعه آن بپردازد. به عنوان مثال آتاری، یک شرکت ژاپنی بازی‌های ویدئویی، با خرید 20 زمین متاورس و راه‌اندازی کازینو کریپتو خود در دسنترالند (Decentraland) سرمایه‌گذاری کرده است.

بازار املاک و مستغلات متاورس سالهاست که در حال توسعه بوده است. حتی پس از سقوط کریپتو و رکود بازار NFT در سال 2022، سرمایه‌گذاران و کسب‌وکارها (رستوران‌ها، فروشگاه‌های لباس، خدمات بانکی) همچنان علاقه‌مند به خرید زمین در متاورس هستند.

نگاهی به املاک متاورس
نگاهی به املاک متاورس

10 مکان برتر که در آن می توانید زمین های متاورس را پیدا کنید

ده مکان برای خرید زمین در متاورس در زیر معرفی شده است:

  1. دسنترالند (Decentraland):

این پلتفرم غیرمتمرکز یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های متاورس است و از سال 2015 راه اندازی شده است. بازار دسنترالند مکانی برای خرید و فروش زمین مجازی در این پلت‌فرم است. این بازار کاربرپسند است و پیدا کردن قطعه زمین مناسب را برای شما آسان می‌کند.

  1. سندباکس (Sandbox):

سندباکس یکی دیگر از پلتفرم‌های محبوب متاورس است که شبیه به دسنترالند است. بازار سندباکس مکانی برای خرید زمین مجازی در پلتفرم است و دارای طیف گسترده‌ای از پیشنهادها برای انتخاب است.

  1. سومنیوم اسپیس (Somnium Space):

سومنیوم اسپیس یک پلتفرم غیرمتمرکز واقعیت مجازی است که زمین مجازی را برای فروش از طریق مزایده‌های منظم ارائه می‌دهد. این مزایده‌ها برای همه آزاد است و روند آن شفاف و منصفانه است. اگر به دنبال خرید زمین مجازی در متاورس هستید، سومنیوم اسپیس یک گزینه عالی برای بررسی است.

  1. OpenSea:

OpenSea بزرگترین بازار برای خرید و فروش NFTها، از جمله زمین مجازی در متاورس است. دارای طیف گسترده‌ای از بسته‌ها برای انتخاب و یک رابط کاربر پسند است که پیدا کردن قطعه زمین مناسب برای رفع نیازهای شما را آسان می‌کند.

  1. اکسی اینفینیتی (Axie Infinity):

اکسی اینفینیتی یک بازی است که دارای دنیای بزرگ و جالبی با مکان‌های زیادی برای کاوش است که توسط منابع متعلق به بازیکنان پشتیبانی می‌شود. بازیکنان می‌توانند زمینی را در دنیای مجازی بازی بخرند تا علاوه بر جمع‌آوری و پرورش اکسی‌ها، خانه‌ها و سازه‌های دیگری بسازند. اکسی اینفینیتی عرضه محدودی از زمین دارد و نیروهای بازار قیمت آن را تعیین می‌کنند. بازیکنان می‌توانند زمین و سایر دارایی‌های خود را با استفاده از بازار داخلی بازی با یکدیگر مبادله کنند.

10 مکان برتر که در آن می توانید زمین های متاورس را پیدا کنید
10 مکان برتر که در آن می توانید زمین های متاورس را پیدا کنید
  1. وب جهانی:

این یک بازی آنلاین مبتنی بر بلاک‌چین است که در یک جهان سایبرپانک پیکسلی (W3) تنظیم شده است که در آن بازیکنان می‌توانند سفر، همکاری و با هم کار کنند. حیوانات خانگی، وظایف، اشیاء و شخصیت‌های درون بازی همگی توسط NFT نشان داده می‌شوند.

  1. جهان‌های NFT:

توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) اخیراً محبوبیت زیادی را تجربه کرده‌اند و موج جدیدی از پلتفرم‌های دنیای مجازی شروع به ادغام آنها در بازی‌های خود کرده‌اند. این سرزمین‌ها از NFT برای نشان دادن مالکیت زمین دیجیتال، دارایی‌های درون بازی و شخصیت‌ها استفاده می‌کنند. با ادامه این روند، جهان NFT به سرعت از نظر محبوبیت از دیگر مراکز بازی آنلاین پیشی می‌گیرد.

  1. TCG World:

دنیای آزاد MMO TCG World با پشتیبانی از بلاک‌چین، NFT‌های زمین خود را در زنجیره BNB ذخیره می‌کند. TCG World پلتفرمی است که برای عموم باز است و کاربران می‌توانند در آن به تجارت، مبادله، بازی یا تعامل کردن بپردازند.

  1. Spatial :

اسپیشال یکی از اولین پروژه‌های دنیای متاورس بود که بر محیط کار تمرکز کرد. این فناوری کاوش در جهان‌های مجازی را با آواتارهای کاملاً سه بعدی ساده می‌کند. با این حال، شناخته شده‌ترین کاربرد آن احتمالاً به عنوان یک مکان اصلی برای نمایشگاه‌ها و میزبانی NFT است.

  1. بلاک‌توپیا (Bloktopia):

سراسر زمین بلاک‌توپیا به عنوان توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) در بلاک‌چین اتریوم توکن‌سازی شده است، که هر قطعه را متمایز و برای مبادلات بازار آزاد باز می‌کند. یکی از اولین جهان‌های مجازی که مالکیت زمین را از طریق NFT ارائه می‌کند، بلاک‌توپیا است.

گام به گام نحوه خرید زمین در متاورس

خرید زمین در متاورس تقریباً مشابه خرید NFT است. سند مالکیت شما؛ یک قطعه کد منحصر به فرد در یک بلاک‌چین است که این کد، مالکیت و حقوق شما را بر آن قطعه زمین دیجیتال تأیید می‌کند.

شما می‌توانید زمین متاورس را از طریق دلالان املاک خریداری کنید، مشابه کاری که در دنیای واقعی انجام می‌دهید. اما برخلاف دنیای واقعی، کارگزاران متاورس مجوزی ندارند و مشمول هیچ قانونی نیستند. از این رو، حتما با طرف‌های قابل اعتماد معامله کنید.

گام به گام نحوه خرید زمین در متاورس
گام به گام نحوه خرید زمین در متاورس

قدم اول: انتخاب یک پلتفرم متاورس

پیشتر ده مکان برتر برای خرید زمین در متاورس را معرفی کردیم. برای انتخاب یک پلتفرم به هدف خود از خرید زمین دقت کنید. سند باکس و دسنترالند پلتفرم‌های مناسبی برای انتخاب هستند. در این مقاله از سندباکس برای آموزش خرید زمین در متاورس استفاده می‌کنیم.

قدم دوم: ساخت کیف پول مجازی

شما باید کیف پولی بسازید که از بلاک چین NFT پشتیبانی کند. متاماسک (MetaMask) یا بایننس ولت (Binance Chain Wallet) گزینه‌های مناسبی هستند زیرا از چندین بلاک‌چین پشتیبانی می‌کنند.

قدم سوم: اتصال کیف پول به بازار Sandbox

سندباکس دارای طیف گسترده‌ای از پیشنهادها برای انتخاب است و قطعه‌های زمین در نقشه‌ی بازار سندباکس، برای پیشنهاد قیمت در دسترس هستند. قبل از شرکت در مزایده بایستی کیف پول خود را به سندباکس متصل کنید. در نقشه‌ سندباکس، روی “Sign In” کلیک کنید. بررسی کنید کیف پول شما روی بلاک‌چین صحیح پروژه (در این مثال اتریوم) تنظیم باشد.

پس از آن، روی “MetaMask” کلیک کنید.

متاماسک (MetaMask) در اینجا به شما یک صفحه‌‌ی پاپ‌آپ را نشان می‌دهد و از شما می‌خواهد به سیستم متصل شوید. روی “Next” کلیک کنید.

برای متصل شدن کیف پول خود، روی “Connect” کلیک کنید.

در این مرحله سندباکس از شما می‌خواهد آدرس ایمیل خود را اضافه کرده و یک نام مستعار بسازید. برای ادامه کار روی “Continue” کلیک کنید.

در مرحله بعد، برای تکمیل حساب روی “Sign” کلیک کنید تا امضای متاماسک (MetaMask) درخواست شود.

پس از اتصال، تصویر نمایه‌ و موجودی حساب شما در وب‌سایت قابل مشاهده است.

قدم چهارم: خرید SAND یا ETH در بایننس و انتقال آن به کیف پول

برای پیشنهاد مزایده‌ یا خرید زمین، به اتر (ETH) یا سند (SAND) در کیف پول خود نیاز دارید. از آنجا که اکثر مالکان زمین در سندباکس اتریوم را می‌پذیرند، خرید اتریوم بهتر است. با حساب بایننس خود می‌توانید SAND یا ETH را از طریق کارت اعتباری یا نقدی بخرید. پس از خرید رمزارز باید آن را به کیف پول رمزنگاری خود انتقال دهید. مطابق تصویر زیر، آدرس عمومی را از کیف پول رمزنگاری خود کپی کرده و از آن به عنوان آدرس برداشت استفاده کنید.

قدم پنجم: انتخاب یک قطعه زمین

اکثر زمین‌های سندباکس فروخته شده‌اند و شما تنها زمین‌های موجود در OpenSea را پیدا خواهید کرد. با این وجود، شما باز هم می‌توانید از طریق نقشه‌ی سندباکس برای این فروش‌ها پیشنهاد خود را بدهید. همچنین پیوندهای بازار OpenSea در رابط کاربری سندباکس وجود دارد.

پس از انتخاب قطعه زمین، با کلیک بر روی مقدار ETH، زمین شما با قیمت ثابتی خریداری می‎شود و برای تکمیل تراکنش به OpenSea منتقل خواهید شد. همچنین می‌توانید با کلیک روی دکمه “Bid” پیشنهاد خود را ارائه‌ دهید.

با انتخاب “Bid” یک پاپ‌آپ می‌بینید که به شما امکان ارائه پیشنهاد را می‌دهد. مبلغ پیشنهادی خود را وارد کرده و روی “Place Bid” کلیک کنید. چنانچه فروشنده پیشنهاد شما را رد کند یا فروش به پایان برسد، رمزارز به کیف پول شما بازگردانده می‌شود.

جمع‌بندی

اکوسیستم دیجیتال املاک به دلیل فناوری‌های پیشرفته خود در دنیای کریپتو بسیار محبوب شده است. همانطور که در این مقاله مشاهده کردید، خرید و فروش زمین در دنیای مجازی آسان است. گاهی ممکن است قیمت‌ زمین‌های مجازی گران‌تر از یک سرمایه‌گذاری واقعی در املاک باشد. از این رو قبل از خرید زمین در متاورس، مطمئن شوید که شرایط را سنجیده‌اید و تصمیم‌ آگاهانه و دقیقی می‌گیرید.

ما در سایت نیموگری میزبان دوره‌های آموزش شما خواهیم بود، در دوره آموزش NFT نیموگری از صفر تا کسب درآمد با بازارهای NFT آشنا خواهید شد. نحوه خرید زمین در متاورس، آموزش ترید و مینت NFT و… در دوره NFT نیموگری به شما آموزش داده خواهد شد؛ یعنی هر آنچه که برای کسب درآمد از NFT‌ها به آن نیاز دارید!

سوالات متداول درباره خرید زمین در متاورس

  • منظور از زمین مجازی در متاورس چیست؟

زمین‌های مجازی، تصاویر دیجیتال و فضاهای قابل برنامه‌ریزی بر روی پلتفرم‌های متاورس هستند. از این زمین‌ها می‌توان برای انجام هر کاری استفاده کرد. از طراحی و ساخت خانه و گالری‌های هنری NFT مجازی تا فروشگاه‌ها و فضاهای رویداد مجازی. خرید زمین مجازی در بازارهای NFT مانند دیسنترالند یا سندباکس (بزرگترین پلتفرم‌های مبتنی بر بلاک‌چین) انجام می‌شوند.

  • قیمت خرید زمین در متاورس چقدر است؟

از ژانویه 2023، زمین‌های دسنترالند (Decentraland) همچنان با قیمت‌های بالا به فروش می‌رسد. ارزان‌ترین قطعه زمین دسنترالند، با قیمتی حدود 1270 دلار و برخی از زمین‌های مرغوب‌تر (به عنوان مثال نزدیک به Central Plaza) با قیمت 31758 دلار به ازای هر قطعه به فروش رسیده است. برای اطلاع بیشتر، می‌توانید قیمت‌های فعلی را در بازار دسنترالند (Decentraland) بررسی کنید.

  • چرا سرمایه‌گذاران در متاورس زمین می‌خرند؟

هدف شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران از خرید زمین در متاورس، ارائه محصولات یا خدمات خود به صورت مجازی در متاورس است. برای مثال، کسب‌وکارها می‌توانند محصولات خود را با ایجاد فروشگاه‌های مجازی، میزبانی رویدادهای زنده برای جذب مخاطبان جدید یا ارائه خدمات خود در کازینو یا بانک‌های مجازی به فروش برسانند. هدف دیگر سرمایه‌گذاران از خرید زمین در متاورس کسب سود از فروش یا اجاره آن است.

  • خرید زمین در متاورس به چه صورت است؟

با خرید NFT. هر قطعه زمین مجازی به صورت توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) فروخته می‌شود. با خرید هر توکن، شما دارای حقوق مالکیت و توسعه یک منطقه خاص در یکی از پلت‌فرم‌های متاورس می‌شوید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اونایی که این صفحه رو دیدن معمولا از صفحه های زیرم دیدن کردن حالا خود دانی

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید